lördag 15 januari 2011

Sarah Michelle Gellar i ny tv-pilot

Sarah Michelle Gellar.
Jag känner försiktig optimism när jag läser hos Zap2it att Buffy, förlåt, Sarah Michelle Gellar har en ny tv-pilot på g. Kallad The Ringer ska den handla om en kvinna (SMG) som jagas av maffian och som i ett försök att fly låtsas vara sin tvillingsyster. Well, som sagt, försiktig optimism eftersom jag inte tycker det låter som en innehållsmässig höjdare. Men kategoriserad thriller, inte humor så det är åtminstone bra.

Förra piloten SMG gav sig på, The Wonderful Maladys, gick helt åt pipsvängen. Vi får se om The Ringer har mer tur. Två Supernatural-manusförfattare står bakom projektet.

5 kommentarer:

tvknarkaren sa...

Är det några av de BRA manusförfattarna för Supernatural eller är det typ de som skrev säsong 1? Asså jag gillar SMG as much as the next person men hon är ju eg. bara awesome i just Buffy. Eller?

Anna Thunman Sköld sa...

Jag ger dig rätt, alltså att jag tycker hon är mest awesome i Buffy. Men jag gillar SMG som person också i det jag läst i intervjuer om/med henne. Fast sanningen är väl att utan Buffy hade hon bara varit ännu en i raden av halvbortglömda skådisar.
Jag älskade t ex Jessica Alba i Dark Angel (hepp, med Jensen Ackles) men numera verkar hon mest bry sig om sina (obefintliga) post-graviditetslämningar. Aptrist.

Angående manusförfattarna borde jag kanske inte coppat det rätt av från Zap2it för enligt imdb har de bara skrivit ETT avsnitt och det för senaste säsongen. Däremot skrev de en hel serie av nåt som hette 'Till Death Do Us Part, inget jag sett eller ens hört om...

Kontenta... jag föredrar SMG som Buffy men vill gärna se henne i nåt nytt BRA i tv. För jag gillar'na.

tvknarkaren sa...

Mmm Jensen Ackles...

Well, when you put it this way, det är klart det skulle vara kul att se SMG i något nytt och BRA. Av typ... Joss Whedon. *drömmer*

Förövrigt MKT dubbla känslor för Jessica Alba. Ibland känns det som att jag egentligen bara gillat henne när hon spelade sig själv i Entourage. Fast jag vet att det inte är sant. Borde man se hela Dark Angel? Såg bara lite spridda avsnitt när det begav sig.

Anna Thunman Sköld sa...

Min instinkt är att säga åt dig att direkt se allt med Dark Angel, jag älskade det verkligen när det gick i TV4. På den tiden. När man tittade på tv och spelade in på vhs :)

Men å andra sidan var det ett gäng år sen och det är mycket möjligt att DA inte alls tålt tidens tand. Men som sagt, instinkten säger SE DEN!

tvknarkaren sa...

Din instinkt väger tungt, så det är inte omöjligt att jag ger Dark Angel en chans efter Supernatural. Nått ska man ju titta på likzom ;-)