onsdag 23 mars 2011

Kim Kardashian sist att intervjua Elizabeth Taylor

Elizabeth Taylor som Kleopatra.

Kim Kardashian som Kleopatra. Foto: Harper's Bazaar.
Med anledning av Elizabeth Taylors bortgång som meddelades i dag lägger jag ut en länk till en av de absolut sista intervjuerna ms Taylor gjorde. Som tv-stjärnan Kim Kardashian utförde. Kim fotograferades dessutom i full Kleopatra-regalia, till Taylors ära. Taylor spelade Kleopatra i den oerhört påkostade filmatiseringen från 1963 och det var där hon träffade sitt livs passion, Richard Burton.

I intervjun gjord för Harper's Bazaars marsnummer pratar Kim och Liz om just passion men även om smycken, glamour och hur livet blev som det blev:

"I never planned to acquire a lot of jewels or a lot of husbands. For me, life happened, just as it does for anyone else. I have been supremely lucky in my life in that I have known great love, and of course I am the temporary custodian of some incredible and beautiful things. But I have never felt more alive than when I watched my children delight in something, never more alive than when I have watched a great artist perform, and never richer than when I have scored a big check to fight AIDS. Follow your passion, follow your heart, and the things you need will come."

HÄR är resten av intervjun.

Elizabeth Taylor blev 79 år gammal och lämnar efter sig fyra barn, tio barnbarn och fyra barnbarnsbarn.

Jag minns henne för:
* Lassie
* hennes violetta ögonfärg
* hennes vänskap med Michael Jackson
* hennes dåliga hälsa
* hennes aids-engagemang
* hennes giftermål med Larry Fortensky, hennes åttonde äktenskap. Fråga mig inte varför jag minns just honom. Jag bara gör det. Jag minns till och med hans blonda hockeyfrilla. Utan att googla.

Kolla in ett massivt bildspel med 100 bilder HÄR!

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Jag minns henne för "Så tuktas en argbigga".

Anna Thunman Sköld sa...

Faktum är att jag mer minns Paul Newman från den filmen. Konstigt nog.

Anna Thunman Sköld sa...

Ahmen åh, nu tänkte jag på Katt på hett plåttak och inte Så tuktas. Sorry. Har inte sett Så tuktas en argbigga inser jag nu. Måste rättas till inom kort!

Vonkis sa...

Ja jag började fundera på vilken roll Paul Newman spelade i den :-D

Så tuktas en argbigga är absolut värd att se.

Peter sa...

"Så tuktas en arg nigga" a.k.a "Kim Kardashian Superstar" är den absolut bästa filmen...(:

Förlåt, förlåt!...Är ni så förbannat bra själva då?...:)