onsdag 2 mars 2011

Kommande *heta* seriestarter i gammel-teve

Tom Selleck i Blue Bloods. Foto: CBS/Paramount/TV4
Hot in Cleveland. Foto: Endemol/TV3

Criminal Minds: Suspect Behaviour. Foto: Disney/Kanal 5
By Jupiter's cock, vilken tv-månad vi har framför oss! I gammel-teven inte desto mindre. Här nedan listar jag några av alla de seriestarter som är på g. Nota bene att jag gillar anglosaxiska tv-program bäst om det undgått någon. Så serier som Mästarnas mästare, Pluras kök, Resebyrån et cetera är icke medräknade trots att de har premiär under mars.

Torsdag 3 mars:
V - 20:00 - TV6

Fredag 4 mars:
Funny or Die - 22:45 - SVT2

Onsdag 9 mars:
Blue Bloods - 21:00 - TV4

Torsdag 10 mars:
Mr Sunshine - 22:00 - TV3

Lördag 12 mars:
Romantically Challenged - 14:55 - TV3

Söndag 13 mars:
Hellcats - 18:05 - Kanal 5
Harry's Law - 21:00 - Kanal 9

Måndag 14 mars:
Hot in Cleveland - 22:30 - TV3

Onsdag 16 mars:
Säsongsstart: The Event - 22:00 - SVT1
Off the Map - 21:55 - Kanal 5

Torsdag 24 mars:
Criminal Minds: Suspect Behaviour - 22:00 - Kanal 5

Söndag 27 mars:
Episodes - 22:30 - Kanal 5

9 kommentarer:

Anonym sa...

Sen jag började hänga här inne på din blogg, så har jag officiellt; inget liv längre!!! herreminje, jag börjar ju glutta på allt du tipsar om (så lättflirtad är jag...) ;-)
Måste snäppa upp mig

Bästa,
Lena C

Erika sa...

Du är den bästa. Den bästa!

Anna Thunman Sköld sa...

Men guud, vad gulliga ni är, bägge två.

I aim to please <3

Anonym sa...

Hög aktuell anser jag är 2 ½ män som har premiär på måndag på TV6.

Anna Thunman Sköld sa...

Så sant, jag tog dock bara upp en enda säsongsstart - The Event, eftersom jag tyckte den var viktigare aka jag gillar den bättre :)

Annars körde jag bara på seriepremiärer. Hoppas ingen missade V i kväll.

Anonym sa...

V har gått på Canal+ så kalla det seriepremiär?

Anna Thunman Sköld sa...

Jag räknar det som seriepremiär ändå. För det är ändå på en kanal som fler kan se. Men visst, ska man vara noggrann så är det inte svensk tv-premiär.

Anonym sa...

Är imponerad att Svensk tv tagit tag i sig själva och köpt in serier i tid, så att de är bara några avsnitt efter att de sänds i USA. Sjukt att för bara något år sedan så låg sverige alltid efter nästan en säsong eller mer. Har redan sett de första avsnitten av både Off the map och criminal minds-suspect behaviour. Bra serier båda två.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, jäklar, det går undan numera när kanalerna köper in, men det är väl enda sättet, annars hinner vi besatta se i förväg.

Jag ser fram emot Criminal Minds-spinoffen men hoppar nog Off the Map som verkar bli nedlagt om man får tro ryktena. Och så ska jag se Blue Bloods med Magnum!