onsdag 16 mars 2011

Kvällens event: The Event



Många tröttnade, ogillade, hade svårt för alien-vinkeln et cetera. Jag fortsatte gilla. I kväll är The Event tillbaka i SVT1. Dubbelavsnitt står på schemat, med start 22:00. Ovan en elva minuter lång resumé över de elva avsnitt som gått.

Uppdaterat 19 mars: Men lovande va? Efter dubbelavsnittet känner jag dock mer och mer att det räcker med en säsong. Om de knyter ihop den på ett trovärdigt sätt. Alla serier behöver nödvändigtvis inte hålla på år ut och år in. Mest irriterande: Att Leila ständigt har ett fräscht lager läppglans. Som om det är något hon tänker på... 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför, varför var de tvugna att byta sändningstid?!? Bättre med söndag kl 21.00.

Anna Thunman Sköld sa...

Tur ändå att det finns i SVT Play. Men jag håller med. Söndagskvällar passade finfint.

Danjel sa...

The Event löper en risk att bli ett nytt Lost (tröttnade efter två säsonger) för mig. Men än så länge gillar jag det. Men jag blir vansinnig på Leila. Hade jag fått släpa på denna gnälliga kvinna genom halva USA hade jag fan dumpat henne i en mörk skog och aldrig tittat tillbaka. Till och med när de blir jagade av en halv armé med kulor flygandes runt huvudet blir hon förbannad på Sean för att han "bara springer hela tiden". Hon gnäller, gråter och skriker sig genom varje avsnitt. Jag blir upprörd bara av att tänka på det.

Andreas H sa...

Ja, Leila är allt lite tölig, men om hon och farsan hoppar in i UFO:t och åker iväg till hemplaneten så...

För övrigt är NGC 253 inte en planet utan en stor fet galax; hade det inte varit bra mycket enklare, och billigare, att bosätta sig på en annan planet i den galaxen om hemplaneten blir obeboelig?