torsdag 16 juni 2011

Barnsligt förtjust i The Nine Lives of Chloe King

Skyler Samuels som Chloe King. Foto: ABC
The Nine Lives of Chloe King är som ett hopkok av allt jag läst och sett i young adult-genren. And I like it! Och ja, Buffy-vibbarna är där, de är svåra att undvika när det handlar om en ung, blond tonåring som är den enda i sin generation som kan rädda världen typ. Minns ni hur barnslig första säsongen av Buffy var? Ungefär så känns The Nine Lives of Chloe King. Den kanske också fördjupas precis som Buffy gjorde, men eftersom jag inte läst böckerna serien bygger på har jag ingen aning. Hur som helst tilltalade första avsnittet mig och jag kommer mos def se fortsättningen. Kanske även läsa böckerna. En liten störande detalj bara: Han som spelar Alek sprang så jävla fult! Förlåt, men jag störde mig tokmycket på det. 

HÄR kan du se första avsnittet.

UPPDATERAT 19 JULI: Okej, tyvärr håller inte Chloe King måttet riktigt. Det segas på allting och jag förstår inte alls vikten av att ha med hennes två nördpolare längre. Plus att jag blir GALEN på att hon och Brian inte kan få varandra. Och alla fajtingscener är aslama. Jag gillar ff Skyler Samuels som Chloe dock. Men det är typ det enda. Vill ni se en rolig ungdomsserie med mycket coolare premisser -> kolla då in Awkward i MTV.

3 kommentarer:

ellen sa...

Jag reagerade också på Aleks lite speciella stil. :D
Jag tyckte storyn var bättre än skådespelarna, men jag tror (hoppas) det rättar till sig med tiden.

Anonym sa...

Haha, jag kollade på det nu och började asgarva när jag såg honom springa!! Serien känns sådär, 'katter är de nya vampyrerna', i brist på annat att göra serie om. Ska kolla några avsnitt o se hur det utvecklar sig.

Anna Thunman Sköld sa...

Han sprang sååå lamt! Ja, det börjar barnsligt på alla sätt men jag har gott hopp!