torsdag 23 juni 2011

Nästan rätt finalister i The Voice

Favoritcoachen Blake Shelton. 
I går blev det klart vilka fyra (en från varje team) som gick vidare till finalen nästa vecka i The Voice. Jag vill inte spoila så vill ni veta vilka det blev läs HÄR! Jag var bara lite missnöjd, jag hade önskat att den andra personen i Team Cee Lo tagit hem det istället. Men det var ingen lätt match så... jag förstår att det gick som det gick.

Det HÄR är för övrigt min favorit. Jag är sååå långt ifrån ensam om att tycka det. Men faktiskt, alla fyra är värdiga vinnare. Jag kan inte fatta att säsongen är slut redan nästa vecka! Samtidigt är det skönt med en programserie som inte harvar på i hundra år. Tio-tolv avsnitt räcker bra. Plus att det blir en säsong 2, de söker folk redan. Så ingen gråt över spilld mjölk här inte. Sen har ni säkert läst om att TV4 gör den svenska versionen, The Voice Sverige. Och TV3 vill inte vara sämre utan kör en variant de med, kallad True Talent. Räkna med mycket galande i kanalerna i höst.  

En sista grej bara. I semifinalracet sjöng Blake Shelton sin nya hitlåt Honey Bee. Jag höll på att smälla av. Vilken klyschfest den texten var! "You be my glass of wine - I’ll be your shot of whiskey"? Wow.  

2 kommentarer:

Erik sa...

Ju längre serien går, desto märkligare känns konceptet. Varför är de uppdelade i lag när lagen aldrig tävlar mot varandra? Jag ogillar programmets twitterfixering också, om man bryr sig om twitter så kan man ju faktiskt kolla det själv.

Suveräna sångare dock, min favorit var otroligt taffliga och osäkra Zenia. Nästan smärtsamt att se på hennes framträdanden, men ack vilken röst!

Anna Thunman Sköld sa...

Bäst var ju auditiondelen, resten har känts som vilken talang-sång-tävling som helst. Fast med roligare domare och bättre artister än man är van vid.