måndag 13 juni 2011

Neil Patrick Harris och Hugh Jackman duellerar på Tony-galan



Duracell-kaninen Neil Patrick Harris var värd för gårdagens Tony-gala. Hur hinner karln med allt? Sin man, sina tvillingbebisar, sina musikalframträdanden och sin tv-roll i How I Met Your Mother... och så värdskap på det? Duracell indeed. Jag är i mångt och mycket ointresserad av musikalgenren men jag ångrar att jag inte såg South Park-skaparnas musikal The Book of Mormon när jag var i New York i våras. DEN hade jag gärna sett. Den vann typ allt. Närå, men hela nio vinster, däribland för bästa musikal och bästa musik. HÄR är hela vinnarlistan.

Sen kan jag ju inte heller undanhålla er ovanstående lilla stand-off: Hugh Jackman och Neil Patrick Harris sjunger och dansar om vem som är den bäste värden... Efter att ha sett NPH:s sköna intro om att Broadway inte bara är för "dudes who like dudes" längre är jag benägen att lägga min röst på honom. Eller vad säger ni? *lider med Brooke Shields*



UPPDATERAT 21:42: mastermag tipsade om NPH:s slutanförande också. Ojojoj, vilken multibegåvning han är! Watch out, Eminem!

2 kommentarer:

Emma Brink sa...

Älskar't!! Ska verkligen försöka hinna ser ett par musikaler i sommar. Brukar alltid snåla ur när jag är där, de är ju inte helt billiga.

Anna Thunman Sköld sa...

Såg nu att du också bloggat om detta. Vi är såna smartypants du och jag :)

Svindyra! Men om man som du ska bo där *aj, avunden* kan man ju gå och få såna där kvarglömda tickets.