måndag 25 juli 2011

Grinade lite med David Hasselhoff

David Hasselhoff x 2. Foto: CBS
Jag har nu sett första avsnittet av Same Name (läs mer om den HÄR) och ja, det var väl rart? Det var lika delar Wife Swap och Undercover Boss. Med sistnämnda menar jag att det blir samma aha-upplevelse för kändisen - i detta fall David Hasselhoff - att vara nere på gräsrotsnivå som för bossen som wallraffar sitt eget företag. "Åhå, ni måste alltså gå upp klockan 06:00 för att JOBBA? Inte för att äta äggvitor och träna bootcamp?"

Jag tror att Same Name, i likhet med andra kändisdrivna spektakel, hänger på vilka stjärnorna är och hur mycket de bjuckar på sig själva. Därför var det ett himla smart drag att lägga The Hoff först. Han är för mig lite grann som Lill-Babs och andra entertainers av den gamla skolan. Alltid med inställningen att "the show must go on" och utan att banga för oväntade situationer. Dessutom fullblodsproffs på att ta folk. Snacka med bönder på bönders vis så att säga. Jag erkänner: det kom till och med några tårstänk i slutet... och friplåtar för den "andre Hasselhoff" att åka och se sin kände namne uppträda i Tyskland. *fniss*

Nu ser jag fram emot avsnittet med Kathy Griffin! Första avsnittet hittar ni HÄR!

Inga kommentarer: