söndag 7 augusti 2011

Nördigt vetande: Minns ni Kyle från V?

En bad boy. Fast snäll. Kyle Bates i V. Spelad av Jeff Yagher.
Jeff Yagher av äldre modell (bild tagen nov, 2010).

"Ah, ett Jeff Yagher-ben!"
Nu pratar jag om gamla V, 80-talsversionen. Kyle var den coole killen som åkte motorcykel, var rebellisk och hade skinnjacka. Typiskt en sån kille man hittade på posters i tidningen Okej. Han gjorde uppror mot sin alien-allierade farsa och gick med i motståndsrörelsen. Fortfarande dålig koll? Läs mer om Kyle HÄR!

Kyle spelades i alla fall av Jeff Yagher. Och gissa vad Jeff gör nuförtiden? *trumvirvel*
Han och hans brorsa Kevin skapar alla gory skelett i Bones! Jag blev minst sagt förvånad när jag såg extramaterialet på säsong 5 och en åldrad Kyle aka Jeff satt där och berättade om likmaskar och annat äckligt. I did not know that.

6 kommentarer:

JagRdahl sa...

Hans brorsa är ju Kevin Yagher, en legendarisk smink och specialeffekts snubbe. Kevin gjorde ödlesmaskerna till V åt bla Robert Englund som Kevins senare förvandlade till Freddy Krueger...

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, jag har förstått att det är Kevin som är mästaren i familjen och att Jeff fått hänga på. Vilka begåvningar! De borde vara gästdomare i Face Off! Alltså realitytävlingen (såg att Kevin jobbat med Face/Off, filmen, humor!).

Åsa sa...

Ah, Kyle, men min crush var ändå större på coole Ham Tyler.... :)

Anna Thunman Sköld sa...

HAM?! Den har jag inte hört förut! Men han var cool, det var han. Men crush på? *skakar på huvudet* :)

Åsa sa...

Eller hur! Det är en av mina mest pinsamma fiktiva förälskelser.

Anna Thunman Sköld sa...

Modigt av dig att stå för den - massor av kredd på det! *skakar dock ff på huvudet*