onsdag 21 september 2011

Snabbrecenserat: 2 Broke Girls, The Playboy Club, New Girl, 2 1/2 män

"Kolla, det är Kelso!" Foto: CBS

Kat Dennings gör 2 Broke Girls sevärd. Foto: CBS

Som ett bättre Showgirls. Foto: NBC

Zoey Deschanel behöver tona ner lite på dorkyheten. Foto: Fox
2 1/2 män: Enda anledningen till att jag recenserar 2 1/2 män stavas givetvis Ashton Kutcher. Hur skulle det gå för honom att ta över efter Charlie Sheen? Han dök upp först i slutet av avsnittet - ett avsnitt som för övrigt mer handlade om att känna igen så många kändisar som möjligt, det var packat med dom - och var... Kelso [alltså rollfiguren Kutcher hade i That '70s Show]. Räcker det för att få mig att börja kolla på 2 1/2 män? Nej. Den 10 oktober börjar för övrigt säsongen med Ashton i TV6.

2 Broke Girls: Den största behållningen med komediserien 2 Broke Girls är Kat Dennings, som jag inte tänkte på i vare sig Thor eller Cityakuten. Men här får hon skina. Hon är seriens hjärta på flera sätt. Dels för att hon känns som den mest tredimensionella rollkaraktären, dels för att hon har daaah... huvudrollen. Det är långt ifrån helgjutet och den där råstereotypa asiatbossen Bryce Lee (suck) retar mig, likaså burkskratten, men det finns hopp om stundande roligheter i alla all. Jag tänker fortsätta kolla. Önskar dock att jag kunde sluta säga 2 Girls 1 Cup när jag menar 2 Broke Girls.
 
The Playboy Club:  Det här är största överraskningen för mig själv. Jag fnös åt tanken på smöriga Eddie Cibrian som en fattigmans-Don Draper och en massa fjässiga blondiner i kaninöron och tajta korsetter. Men kors i taket, jag gillade vad jag såg! För det första gjorde Amber Heard ett sympatiskt intryck - även om jag hela tiden såg Elizabeth Berkely och Showgirls framför mig, haha, lite liknande stories nämligen. För det andra gjorde den döda mafioson handlingen spännande. Sen på det stora minuskontot var Hugh Hefners raljerande berättarröst som påstod att bara Playboy Bunniesen kunde förverkliga sig själv och sina drömmar på den tiden. Yeah, right. Men jag fortsätter följa och hoppas att serien inte läggs ned så där förargligt efter bara några avsnitt. Risken finns då den underpresterade tittarmässigt.

New Girl: Jag vet att det är många brudar där ute som sett fram emot Zoey Deschanel-komedin New Girl. Jag var inte en av dom. Jag gillade nämligen inte trailern. Men jag är nu efter pilotavsnittet ganska charmad faktiskt. Men det känns som alla försöker för mycket, framför allt Zoey själv, så det blir en ansträngd, falsk ton i vissa lägen. Och på tal om falska toner: Sjungandet måste sluta! Omedelbart! Anyho: jag ser med försiktig tillförsikt fram emot nästa avsnitt och var det ska leda.

Weird Science håller för övrigt David Hylander på att recensera ALLA nya komediserier som har premiär i amerikansk tv nu under hösten. Läs! Läs!

6 kommentarer:

Veronica sa...

Nu har jag sett andra avsnittet av Ringer... Nej, tyvärr, det var som en Danielle Steele såpa = inget mer Ringer för mig! Vad tycker du?

Anna Thunman Sköld sa...

Jag har inte sett andra än. Vilket säger en hel del... jag prioriterar en massa annat, vilken premiär vecka det är! *torkar svetten ur pannan*

Men så fort jag sett återkommer jag!

Erika sa...

Du som vet allt Anna, kommer New Girl till Sverige? Ja, jag är en av alla brudar som har en soft spot för Zoey - föga förvånande va haha?

Anna Thunman Sköld sa...

Näe, jag vet inte det! :( Inte än iaf!

Sara sa...

Tror inte sjungandet, i New girl, kommer sluta, tror det är grejen med henne att hon alltid sjunger.
Tyckte första avsnittet var riktigt roligt.

Anna Thunman Sköld sa...

Synd, för det stör mig. Men i övrigt en av de mest intressanta komediserierna, helt klart. Dock inte helgjuten. Än.