lördag 22 december 2012

Känner ni igen Downton-stjärnan?

*klicka för större bilder* Ms Froggatt har gått fram några decennier från Downton. Foto: The Daily Mail

Jim Carter, Sophie McShera, Hugh Bonneville, Joanne Froggatt och Rob James-Collier. Foto: The Daily Mail
Jag vet ju från förra årets bakom-film som SVT visade att särskilt tjänstefolket i Downton Abbey ser helt annorlunda ut irl. Men jag blev ändå smått chockad när jag fick syn på Joanne Froggatt som spelar (Bates fru) Anna aka på en röd matta. Hon är grymt snygg i sin något mera moderna stil! Daisy (Sophie McShera) hade jag lättare att känna igen. Och haha, Carson! Han passar _så_ mycket bättre i sin pingvinuniform än i jeans och ledig kavaj...

I kväll visar SVT1 sista avsnittet för den här gången, men en ny säsong är bekräftad (även om det verkar som om vi får klara oss utan Matthew, goddammit). Sen den 29 december visas årets Downton-julspecial. Gött dä.
ICYMI: Downton Abbey-skådisarna spoofar Breaking Bad.

2 kommentarer:

Seriestarter sa...

Jag tycker alltid att det känns jättekonstigt att se Downton-skådisarna i moderna kläder, haha. Men jag håller med om att Joanne ser väldigt snygg ut!

Välkommen "hem" förresten, Anna. Jättekul att du fortsätter att blogga. Jag önskar dig en god jul! :)

Anna Thunman Sköld sa...

Tack! Och detsamma, hoppas du får en fin julhelg!