söndag 27 januari 2013

Från ohet till hunk - här är listan

Förra veckan bad jag om er hjälp att sammanställa en lista över tv-karaktärer som gått från oheta till heta. Jag fick in många bra namn och hade några egna på lager så here goes! Jag tog bara med aktuella karaktärer så tyvärr ingen doktor House eller Josh Lyman (Vita huset). De hade varit självskrivna annars.
Adam Driver som Adam Sackler.
Adam i Girls
Gu, som jag hatade den vidrige, perverse översittaren i början av Girls. Jag såg bara stor näsa, stora öron och en extremt dålig attityd. Men över säsongens gång hände något. Han blev het. Chocken!  (Kanske ansiktsbehåringen hjälpte till?)

Keegan Allen spelar Toby Cavanaugh i PLL.
Toby i Pretty Little Liars
Nu ser jag inte på PLL längre men jag minns så väl när Toby först kom in i handlingen och man inte visste vad hans grej var mer än att han hade ett minst sagt knasigt förhållande till sin styvsyster. Då var han gravt ohet. Men... när han började uppvakta Emily blev han genast mer hunkig. Särskilt när han lite senare tog av sig tröjan...

Michael Trevino är Tyler Lockwood i TVD.
Tyler i The Vampire Diaries
Jag fattade ingenting av den här snubben. Han var bara en elak, ful jock. Men mina dåvarande bloggläsare på TVplanetens tv-blogg sa till mig att jag skulle ändra mig så småningom. Se ljuset. Och japp, det gjorde jag. Redan i andra säsongen när hans varulvstendenser visade sig var jag med på båten. Nu verkar samma sak skett med lillebror Gilbert, han har vuxit till sig, gossen...

Tommy Flanagan som Chibs i SOA. Het!
 Typ alla i Sons of Anarchy
Ja, men på riktigt! När serien började var Jax den ende pretty boyen men allt eftersom säsongerna gått så har jag fått ett gott öga till allt fler. Nej, inte Clay *rys* men tidigt i leken kom så klart Opie, fina, fina Opie. Sen Juice och Chibs och... ja, till och med Tig kan vara lite småhet numera. Ju skitigare och långhårigare, desto bättre.

Michelle Dockery och Dan Stevens som Mary och Matthew i DA.
Matthew i Downton Abbey
Kan det vara möjligt att jag en gång i tiden inte såg Matthew som het? Jo, det påminde twännen Emelia mig om. Att jag faktiskt i begynnelsen bara såg en blekfet, trist britt. Men kriget gjorde honom gott! Och Mary!

Mark Sheppard spelar härligt ondskefull i Spn.
Crowley i Supernatural
Ingen kan säga "hello boys" som Crowley och få det att låta både skrämmande och sexigt.

Todd Lowe passar i sunk, i alla fall i True Blood.
 Terry i True Blood
Det tog ett tag innan jag upptäckte Terrys heta kvalitéer, men när han blev långhårigare och ihop med Arlene då bidde han som ny.

Humor är hett. Louis CK i Louie är beviset för detta.
 Louie
Louis CK:s alter ego har inte det klassiska hunkutseendet men där ser man vad humor kan göra! Trots att han gör sitt bästa att skrämma bort en genom att avslöja sina dåliga sidor (och de är legio) så skulle han ändå få mig så lätt.

Walton Goggins lyckas göra sin Boyd Crowder mänsklig. Och het.
Boyd i Justified
Högt hårfäste accentuerat av en spikig frisyr, galen blick, fanatisk bibelcitat-sägare. Och just ja, knarklangare. Det var inte många rätt där. Men när Boyd visade att han hade ett sånt stort hjärta för Ava då smälte jag lika mycket som hon.

Gabriel Mann som Nolan Ross. Bra repliker, goda gener.
 Nolan i Revenge
Han lutar åt att vara mer charmig än het, men med charmen kommer hunkigheten om ni förstår mig. Han framstod som rent töntig i början, fast det tog de tack och lov ur honom. Han har de bästa replikerna. Och landar alltid på fötterna. Me likee.

Det finns två slutsatser jag kan dra utav min lista. 1. när de manliga karaktärerna uppmärksammas av/blir ihop med kvinnor i sin serie blir de genast mer intressanta för mig. Typ: de har fått godkändstämpel av andra könet hence måste de ha något. 2. de får inte vara för polerade, antingen måste de skita ner sig eller bli långhåriga eller ha en räv bakom örat.  

Slutligen: Hade jag inte alltid tyckt att Jason Segel var het så hade Marshall i How I Met Your Mother givetvis hamnat här.

UPPDATERAT: Jag lyckades glömma DARYL DIXON i The Walking Dead. GIVETVIS är han ett praktexempel på hela temat. HÄR är en länk till hans utseendeevolution.

Inga kommentarer: