måndag 14 januari 2013

Golden Globe 2013: Vinnarna

Claire Danes - en vinnare. Igen. Foto: Daily Mail
Jahopp, då kommer facit här dårå. Inte så pjåkigt, men jag hade helt missat Game Change och dess storhet, måste tydligen se den. Och DON CHEADLE över Louis CK? Det är något ruttet i den danska staten... Däremot: jag hade rätt på Kevin Costner! Woohoo!

Vinnarna i rött, stjärna på dom jag gissade.

Bästa dramaserie: 
Breaking Bad
Boardwalk Empire 
Downton Abbey
Homeland*
The Newsroom

Komediserie/Musikal:

The Big Bang Theort
Episodes
Girls*
Modern Family
Smash

Tv-film/miniserie:
Game Change
The Girl
Hatfields & McCoys*
The Hour
Political Animals

Kvinnlig huvudroll (drama): 

Connie Britton - Nashville
Glenn Close - Damages
Claire Danes - Homeland*
Michelle Dockery - Downton Abbey
Julianna Margulies - The Good Wife

Manlig huvudroll (drama):
Steve Buscemi - Boardwalk Empire
Bryan Cranston - Breaking Bad
Jeff Daniels - The Newswoom
Jon Hamm - Mad Men
Damian Lewis - Homeland*

Kvinnlig huvudroll (komedi):
Zooey Deschanel - New Girl
Julia Louis-Dreyfus - Veep
Lena Dunham - Girls*
Tina Fey - 30 Rock
Amy Poehler Parks and Recreation

Manlig huvudroll (komedi/musikal):
Alec Baldwin - 30 Rock
Louis CK - Louie*
Don Cheadle - House of Lies
Matt LeBlanc - Episodes
Jim Parsons - The Big Bang Theory

Kvinnlig huvudroll (tv-film/miniserie):
Nicole Kidman - Hemingway & Gellhorn
Jessica Lange - American Horror Story: Asylum
Sienna Miller - The Girl
Julianne Moore - Game Change
Sigourney Weaver - Political Animals*

Manlig huvudroll (tv-film/miniserie):
Kevin Costner - Hatfields & McCoys*
Benedict Cumberbatch - Sherlock
Woody Harrelson - Game Change
Toby Jones - The Girl
Clive Owen - Hemingway & Gellhorn

Kvinnlig biroll: 
Hayden Panettiere - Nashville
Archie Panjabi - The Good Wife
Sarah Paulson - Game Change
Maggie Smith - Downton Abbey*
Sofia Vergara - Modern Family

Manlig biroll:
Max Greenfield - New Girl
Ed Harris - Game Change
Danny Huston - Magic City
Mandy Patinkin - Homeland
Eric Stonestreet - Modern Family

7 rätt av 11. Helt okej.

HÄR är alla vinnare!

3 kommentarer:

andros sa...

6 rätt för min del :S

Jag tappade en hel del på att jag trodde att Don Cheadle var chanslös och att både Homeland och Girls skulle ta storslam.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, inte trodde jag att Don Cheadle hade en chans mot Louis CK! Louis blev rånad på den :)

Anna Thunman Sköld sa...

Men jag hade helt missat Game Changes storhet. Måste se den.