tisdag 15 januari 2013

Vad jag tänkt se vecka 3

Hank slår dank. Säsongspremiären var... brutal. Foto: Showtime
Om vi ser tillbaka på förra veckan så kan jag konstatera att jag struntade helt i Deception, 1600 Penn och Familjen Holstein-Gottarp. Orkade verkligen inte. Sen gav jag upp direkt på nya aussieserien Örfilen (för tungt drama) och GW-kriminalaren En pilgrims död (bara att höra Rolf Lassgårds röst gav mig dåliga vibbar). Men i övrigt såg jag allt jag skrivit upp.  

Ripper Street var en trevlig ny bekantskap, som jag mos def kommer att fortsätta följa, typ CSI i 1800-talets London. Dramaserien Banshee började mycket lovande, recension hittas HÄR - men jag missade att varna för _extremt_ våldsamma scener, jag klagade klassiskt nog bara på sexandet...

Justified och Lost Girl höll stilen i sina respektive säsongsstarter (yay!), Schyfferts, Rheborgs och Gardells parallella univerum Allt faller var svart och sevärt - och hade lånat en hel del från norska Dag. Tyvärr tyckte jag att säsongspremiären av Cougar Town var allt annat än rolig. Det var endast de sista trettio sekunderna som var lysande (med strålande gästcameo av Busy Philipps BFF Michelle Williams). Ger den två avsnitt till... shejpar den inte upp sig då gör jag slut.

Så till veckans tv.

Girls - säsongspremiär!
Californication - säsongspremiär!
Don't Trust the B---- in Apartment 23
Lost Girl

Revenge
Bones
Cougar Town

Dual Survival
Justified

American Horror Story
Nashville
Top Chef
Person of Interest

Project Runway All Stars
- final
Ripper Street
Banshee

The Carrie Diaries - premiär!
Face Off -
säsongspremiär!
Utopia - premiär!
Arrow
Supernatural
The Vampire Diaries
Suits
Parks and Recreation
Golden Globe-galan


I gammelteven/Playkanaler: 
Gengångare (SVT Play)
Vetenskapens värld - säsongspremiär! (SVT2)
Allt faller (TV4)
På spåret
(SVT1)
Dox: Drottningen av Versailles
(SVT1)
Merlin - säsongspremiär! (SVT2)
Akuten - säsongspremiär! (SVT1)
*pust*

4 kommentarer:

Danne sa...

gillade oxå Banshee , men sexet var ju väldigt malplacerat och onödigt .

Det verkar bli en spännande serie med många olika vägar att ta

Anna Thunman Sköld sa...

Härligt att du håller med mig om sexandet! Och att du gillade serien :)

Danjel sa...

Men nej! Cougar Town är, och har, varit roligt och bra. Basta! :)

Anna Thunman Sköld sa...

Nja, Danjel... jag är osäker. Men jag har inte sett veckans avsnitt så ska inte döma ut... än.