tisdag 29 januari 2013

Vad jag tänkt se vecka 5

I'm afraid of Americans... Foto: FX
Ok, det är några nya serier av intresse den här veckan. Som nya Netflix-serien House of Cards som kör storslagen premiär på fredag där ALLA avsnitt av säsong läggs upp (13 stycken)! Och i går var det säsongsstart för RuPaul's Drag Show, och oh my, det var många härliga drugor att älska och hata den här omgången! Bland dom Sharon Needles* pojkvän Alaska - som visade sig ha sökt till programmet i alla år men först nu blivit antagen. Han avslöjade att det hade varit tufft för dom när Sharon kommit med och gått hela vägen medan han själv fått avslag. Han är inte min favorit, men å andra sidan har jag inte valt en sådan än. Hatobjekt däremot finns det gott om. Men jag håller tyst om dom med tills säsongen kommit igång mer. Första intryck betyder INGENTING!

På onsdag är det också premiär för FX:s spiondrama The Americans med Keri Russell som rysk spion i 80-talets USA. Hoppas den är bra! Och på torsdag börjar Dr Jekyll/Mr Hyde-serien Do No Harm i NBC. Duktig kirurg på dagen, sociopat på nätterna. Typ. Har inte världens förhoppningar direkt, men en kan ju ha fel.

I svensk tv sätter äntligen sista säsongen av Big Love igång på fredag kväll och på lördag, direkt efter Mello-eländet är Mr Selfridge här! DET ser jag fram emot.

Veckans tv-serier:
The Americans - premiär!
Do No Harm - premiär!

House of Cards - premiär!
RuPaul's Drag Race - säsongspremiär
The Following - min recension HÄR!
Girls  - senaste avsnittets kokaindans till svenska Icona Pops I Love It var GRYM!
Kourtney & Kim Take Miami - BRÖSTMJÖLKEN!!! Jag säger bara det.
Californication
Lost Girl
- äääälskar tillskottet av badass Tamsin (Rachel Skarsten)!
Bones

Person of Interest
Cougar Town

Dual Survival
Justified

Top Chef

Project Runway

Ripper Street
- sämsta avsnittet hittills, men gillart ändå.
Banshee

Face Off

Arrow - börjar tveka på den här nu. Håller inte måttet.
Utopia
- se min hyllning HÄR!
Supernatural
The Vampire Diaries
Suits

House (dvd)

I gammelteven/Playkanaler:
Mr Selfridge - premiär! (SVT1)

Big Love - säsongspremiär (SVT2)
Bored to Death 
(SVT1)
Top Model Sverige 
(TV3)
Gengångare
(SVT Play)
Vetenskapens värld  (SVT2)
Allt faller (TV4)
På spåret
(SVT1)
Merlin  (SVT2)
Underemployed (MTV)

* Sharon Needles vann förra omgången av RPDR.

Inga kommentarer: