tisdag 16 april 2013

Vad jag tänkt se vecka 16



Dubbelavsnitt av The Borgias (smakstart!), Awkward och Parks and Rec. Premiär för scifiserien Defiance i Syfy och fantasythrillern Hemlock Grove (med Bill Skarsgård) på Netflix (alla avsnitt släpps på fredag). Och i gammelteve ska jag med glädje fortsätta titta på unge Morse och andra och sista säsongen av The Hour. I SVT Play börjar en dokumentärserie om livet som manlig modell på torsdag. Det kan jag ju heller inte missa...

Veckans tv-serier:
Defiance - premiär! Recension kommer men jag gillade! Star Trek möter Eureka! 
Hemlock Grove - premiär!
The Borgias - säsongspremiär!
Veep - säsongspremiär!
Awkward - säsongspremiär!

Da Vinci's Demons - riktigt b, men ändå liiite underhållande, se min recension HÄR!
Mad Men - lika bra som alltid, fast med fulare frisyrer.
The Voice AU - så kär i Joel Madden.
Hannibal - så kär i Hugh Dancy. Se min recension HÄR
Game of Thrones
- härligt med tillskottet av Barry från Misfits aka Iwan Rheon!
NY Ink
Orphan Black - min ursprungsrecension HÄR!
The Voice Us
- så kär i Garrett.
Top of the Lake
- sista avsnitten nu, vilken paradroll för Elisabeth Moss!
Top Chef Canada

The Americans - bäst i tv just nu.
Southland - säsongsfinal och jag har fan inte hämtat mig än från förra veckans BOMBMATTA till avsnitt!
Masterchef UK
The Vampire Diaries

Vikings - kolla in vad E-type tycker om serien HÄR, se min recension HÄR!
The Rachel Zoe Projekt
- maj, just maj.
Grimm
- <3
Lost Girl - säsongsfinal! HERREGUD, vilka vändningar, måste man vänta ett år nu eller?
RuPaul's Drag Race

The Following
Parks and Recreation
- dubbelavsnitt!
Project Runway - del ett av finalen.
House (dvd)
- nu säsong 6.
Spooks (Netflix) - första säsongen avklarad.

I gammelteven/Playkanaler:
Modellpojkar - premiär! (SVT Play/SVT1)
Grey Gardens
- tv-filmen om Big Edie och Little Edie. (SVT1)
The Hour
- säsongspremiär! Sista sex delarna innan serien lades ned. (SVT1)
Unge kommissarie Morse
- gillade massor! (SVT1)
Elementary - det tar sig! (TV4)
Dag
(SVT1/SVT Play)
Big Love - allra sista avsnittet, buhuhu... Vilken fenomenal sistasäsong! (SVT2)
Mästarnas mästare - av dessa hejar jag på Jesper! (SVT1/SVT Play)
Plus
(SVT1/SVT Play)
Merlin - bara två avsnitt kvar... (SVT2/SVT Play)
The Amazing Race - heja snowboardproffsen! (TV6)

2 kommentarer:

nicklas sa...

Veep är ju bara för bra för att vara sant :)

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, det här helt jefla grymt ju!