måndag 1 juli 2013

Ska vi prata lite Dexter?

Foto: Showtime
Ååååkej. I går startade åttonde och sista säsongen av Dexter i USA och man kan väl lugnt påstå att det tog fart direkt?

*spoilers ahead* Markera och läs texten här nedan endast om du är ikapp med USA-visningen.

Det var intressant att se vilket grepp som skulle tas efter den monumentala säsongsfinalen i sjuan då Debra valde att skjuta LaGuerta för att rädda Dexter från upptäckt och fängelse. Jag gillar att det nu gått sex månader och att det inte startade där det slutade. Jag ogillar att Quinn och Batistas lillasyrra har en relation. Jag gillar hur trasig Deb är och att hon har lösenordet "fucking password" på sin dator (bank). Jag ogillar Dexters fula kläder. Jag gillar Charlotte Ramplings ankomst som psykopatdoktor med en egen agenda. Hur mycket vet hon egentligen och varifrån har hon tillskansat sig de uppgifterna? *nyfiken* Jag ogillar att Hannah McKay fortfarande finns med i bilden, hon känns gjord, move on! Jag gillar att det verkar som om den mesta fokusen kommer att läggas på Dexter och Debra och inte de andra rollfigurerna. Shit, hur ska det gå?? Och vem är den äcklige seriemördaren som skopar ur hjärndelar? Är det psykopatdoktorn? Debra? Någon helt okänd? Älskar när jag inte kan förutsäga allt. Och bra öppning på säsongen!

Vad säger ni?

Ps. Jennifer Carpenter borde få en Emmy-nominering, tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt ok, blir speciellt intressant att följa den nya psykdoktorn och Dexters "förhållande".
Kjell J

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, MYCKET!

Anonym sa...

uh-oh, måste se ikapp, har inte sett säsong 7 än :O