tisdag 22 oktober 2013

Vad jag tänkt se vecka 43


Åh, Karl.
Men orka bli stressad över allt jag inte hinner se. Jag ser det jag ser och hinner.
Dessutom har min man och jag börjat se om Deadwood och är helt inne i den. Där kan vi snacka mästerverk. Det får dock biverkningen att de allra flesta av serierna jag följer nu bleknar totalt.

Sen är jag riktigt besviken på två av storserierna. Vare sig Homeland eller Boardwalk Empire levererar på den nivå jag vant mig vid. Det är mycket ledsamt.

Den här veckan börjar den nya Dracula-serien (som jag tror är en gigantisk flopp, men måste spana in ett avsnitt eller två av) och Karl Pilkingtons "finn dig själv"-serie The Moaning of Life. Dessutom mer eller mindre kära återseenden i Project Runway All Stars (med Alyssa Milano som programledare), Grimm och Awkward.

(För fler amerikanska höstpremiärer kolla HÄR!)

Veckans tv-serier:
The Moaning of Life - seriepremiär! - jag har sett första avsnittet och det är klassisk Karl Pilkington! När han försöker beskriva sin flickväns kroppsform... aw gawd.
Dracula - seriepremiär!
Project Runway All Stars - säsongspremiär!

Awkward - säsongspremiär!
Grimm - säsongspremiär!

The Tunnel - hann aldrig se denna Broen-version och jag tror den kommer till SVT så jag lär vänta till dess.
Reign - hann aldrig se.
The Walking Dead - Åh, så smart att få in det här med *spoiler* viruset! Clever, clever. Jag satt på helspänn hela jäkla avsnittet! Och VEM är sabotören i lägret? Som lägger ut råttor och sätter eld på levande människor, förvisso gonna-be-zombier, men i alla fall? *spoiler* Gillar't!
Witches of East End - hann aldrig se.
American Horror Story: Coven - har sansat mig nu och inser att den här säsongen är bra men inte så fantastisk som förra. Men bättre än första. You dig?
Supernatural - som jag älskar *spoiler* Abaddon! Grym karaktär och jag har saknat en kvinnlig badass, *tänker längtansfullt tillbaka till Katie Cassidys Ruby* *spoiler*
Hello Ladies - alltså, jag sträckte mig på allvar i nacken av det fjärde avsnittet. Så fruktansvärt pinsam middagsbjudning, JAG ORKAR INTE! Men ändå gör jag tydligen det.
Masters of Sex - en serie jag direkt fastnade för, men jag har bara hunnit se piloten.
Top Chef - Padma säger i en intervju att hon går upp två klädstorlekar varje säsong, FÖRSTÅELIGT! Jag känner inte att jag fått nån favorit än. Har ni?
Marvel's Agents of SHIELD - hann inte se det heller.
Trophy Wife
- trots att jag faktiskt gillar TW är jag osäker på att jag gillar så mycket att jag orkar se fler avsnitt, nu när det är så himla massa annat som också pockar.
Atlantis - snela SVT köp in så jag kan se det där, orkar inte följa nu.
Parks and Recreation - jag är så upprörd! NBC lägger typ Parks i malpåse och tar fram lite när det passar dom! SÅ ILLA!
Nashville - hann inte se förra veckans avsnitt heller. SKÄRPNING!
Person of Interest - nope, hann inte se denna heller.
The Voice -
battleweek och den här veckan lär min favvo James Wolpert tävla. Han som gjorde den underbara Jack White-covern ni vet.
Sleepy Hollow - uppehåll nu några veckor pga sport :( 
Brooklyn Nine-Nine - har blivit ett tv-måste. Skrattar högt varje gång nu. Men gillar verkligen inte alla rollfigurer. Hell no.    
Bones -
bröllopsavsnittet!
Boardwalk Empire - men HUR KAN DET HA BLIVIT SÅ OINTRESSANT? Kan någon förklara det för mig så att jag förstår? Är det humorn som dött, är det handlingen som segar, vad?
Sons of Anarchy - Jeez, jag är så trött på sur-Tara nu fast jag rent logiskt förstår att hon egentligen verkar vara den enda sunda.
It's Always Sunny in Philadelphia
- måste se ikapp!
Face Off -
har fått en säsong till!
America's Next Top Model - jag förstår inte vad alla tycker är så fantastico med *spoiler* Marvin *spoiler*? ANTM har för övrigt också fått en säsong till - och även nästa omgång har både killar och tjejer i sig.
Project Runway - rätt person vann! Men jag hade kunnat se *spoiler* endera av Alexandria, Dom och Justin faktiskt. Lustigt att min ursprungsfavvo Bradon plötsligt fick tantsmak och ba blev skittrist! *spoiler*
The Bridge - måste se ikapp!
Keeping Up with the Kardashians
- Kim och Kanye har förlovat sig! I går på Kims 33-årsdag. Undrar om det kommer med i programmet? Något som ska tas upp är iaf Kris och Bruce Jenners separation.
House (dvd) - säsong 7. Det går låååångsamt framåt.
Stargate Atlantis (Netflix) - säsong 5. Sista säsongen, buhu.
Copper (Netflix) - säsong 2. Copper har lagts ned av BBC America. Men kanske får en film!!
Million Dollar Listing (streaming på nätet) - säsong 2.
Deadwood (dvd) - säsong 1. Går runt och säger och skriver "cocksucker" överallt och till alla. Al Swearengen är tv:s bästa rollfigur!

I gammelteven/Playkanaler:
Plus (SVT1) Konsumentjournalistisk FTW!
Homeland (SVT1) Fan, vad den tappat. Första säsongen var GUD.
Bron - veckans höjdpunkt i svensk tv. Jorå. (SVT1)

7 kommentarer:

Jessi sa...

Deadwood är en fantastisk serie!! Såklart att den försvann för tidigt då... SOA och Supernatural för mej i veckan då. Och så tycker jag att denna veckan kan gå fort för nästa vecka börjar ju Ripper Street igen! Tumme upp på det! :-)

Anna Thunman Sköld sa...

Så klart. Usch, vad ledsamt att tänka på. Men just nu njuter jag av varje replik! Älskar att vara tillbaka hos Al :)

Och yes - Ripper St blir gött det!

NicklasBoman sa...

du får se det mer som "tänk va mycke jag har kvar att se :)"

håller med om båda påståendena för Supernatural! punkt.

Masters of Sex kände jag lite "Meh" när jag såg första.. får kanske se nått till avsnitt.

Its always Sunny, dom två-tre sista avsnitten har varit kanon, de första var lite sisådär tycker jag.

Solsidan har ju börjat om åxå, Ove är ju bara Bäst!

Millis sa...

Fast nu hyser jag hopp om Homeland igen, för avslutet av senaste avsnittet blev åtminstone för mig en jädra käftsmäll till överraskning. Så nu är jag pepp inför nästa veckas avsnitt igen :-)

Anonym sa...

jaa grimm :D längtar längtar längtar att jag nästan tror att jag kommer bli besviken :/

Walking dead...jaa...nu går man inte ens säkert bland vanliga, bara jag som tycker att beth o den lilla tjejen av systrarna beter sig lite konstiga? :O

Danjel sa...

Efter flera säsonger där jag tycker att Supernatural tappat det mer och mer så har jag börjat gillat igen den här säsongen.

Mina favvisar i Project Runway var genom hela säsongen Alexandria, Justin och Dom. Men väldigt synd att Justin, precis som du skrev, gjorde en tant-kollektion i finalen. Han har ju varit mästerlig i utmaningarna.

Homeland har varit en besvikelse för mig men det senaste avsnittet var iaf en överraskning för min del. En positiv sådan.

En annan besvikelse har varit Always sunny. Men i det senaste avsnittet skrattade jag gott igen.

Sleepy Hollow har varit en positiv överraskning för mig. Gick in helt utan förväntningar och jag älskar!
Får nästan lite samma mys-rys jag fick av Supernatural när det begav sig.

Agents of SHIELD är min utfyllnads serie som jag ser när jag får tid över och/eller har tråkigt. Kul att se lite av Stockholm i en amerikansk serie också.

Trophy Wife gillade jag. Än så länge...

Jag har en kompis som avskydde Hello Ladies. I don't see why. Det är ju riktigt bra. Men fruktansvärt pinsamt!

American Horror Story får ett ok från mig. Inte mer. Än.

The Walking Dead. I like! Men jag är så trött på Glenn och Maggie. Så, tråkiga!

Sen ser jag även Elementary som tyvärr har tappat mycket på senaste tiden. Inte allas samma charm eller intressanta fall.
The Amacing Race, vilket alltid är bra.
Sean Saves The World - småkul.
Jag forstätter även att se på Revolution. Verkligen en serie som är upp och ner i kvalitet.

Nått sånt dårå :)

Anna Thunman Sköld sa...

NicklasBoman: Haha, tack för uppmuntran, jag ska försöka se det som så: "möe gött å se" på värmländska.
Sunny ser jag fram emot att se! Det är min dumma man som hela tiden flyttar fram det! (Och det är en sån serie vi ser ihop.)

Millis: Ja, hm, både och. Jag tyckte det var en rätt billig lösning. Den här artikeln säger typ allt jag har emot det: http://www.vulture.com/2013/10/homeland-twist-season-3-carrie-saul-cheat.html
Men visst, det blir mer spännande iaf!

puzzlemoon: SAMMA HÄR! Jag försöker dra ner på förväntningarna men det är svårt :) Och ooooh ja, nåt är _så_ fel på de där småtjejerna! *rys*

Danjel: Åh, kära fellow tv-knarkare, vad trevligt att du delade med dig! Stort GILLA på det! Jag är så i valet och kvalet ang Elementary. Har ju halva första säsongen kvar och tja, jag kan både ha och mista den. Jag blir inte mer tänd nu när du säger att den tappat.