tisdag 19 november 2013

Vad jag tänkt se vecka 47

Almost Human. Foto: Fox

The Kennedys. Foto: SVT

På spåret. Foto: SVT
Den största premiären den här veckan är scifi-serien Almost Human, som jag kommer recensera i ett eget inlägg. Sen var det säsongsfinal för Hello Ladies och det slutade så himla fint ändå, efter allt himla skamsköljande.

I svensk tv är det för mig efterlängtad säsongsstart av På spåret på fredag, spännande upplösning på Bron på söndag samt premiär för den där Katie Holmes-som-Jackie-Kennedy-miniserien.

Sen vill jag bara uppmana alla som kan att se underbara brittiska dramaserien Any Human Heart, som SVT1 repriserar med start fredag kl. 16.35. Jag var helt betagen och utnämnde den till förra årets stora tittarupplevelse.

(För fler amerikanska höstpremiärer kolla HÄR!)

Veckans tv-serier:
Almost Human - seriepremiär!
Lost Girl - allt är uppochnedvända världen ju, två avsnitt in! But I like it! 
Ripper Street - ska se ikapp nu!
The Moaning of Life - nä, nu har jag ledsnat på Karls turer. Fast jag kommer se klart programserien.
Project Runway All Stars - jag tycker att Alyssa Milano växt in i sin roll bättre nu. Eller så har jag vant mig, hur som stör jag mig inte längre på henne.
Awkward - Jenna, ditt as!!
Grimm -
ÄLSKAR Grimm! Håller ff stilen och det har blivit som ett lördagsgodis att få se ett nytt avsnitt.
The Walking Dead - lite upprörd här dårå...  *spoiler* Men alltså, ska man fatta tycke för fucking Governor nu? Jag är djupt oroad i så fall, för han förtjänar bara spott och spe, hur många ungar han än räddar! *spoiler*
American Horror Story: Coven - ser fram emot Stevie Nicks-avsnittet! Det blir coolt som attan!
Supernatural - den här säsongen är gyllene! När Crowley måste stå i demontelefonkö! Hahaha! 
Hello Ladies - säsongsfinal. Jag hoppas den får en säsong två och att det slutar med att *spoiler* Stuart och Jessica får ihop det. *spoiler*
Top Chef - har äntligen fått en favorit! Och två runners up: *spoiler* Nina är ettan, tvåa kommer Carlos och trea Justin (som jag vill kalla Brian?). *spoiler*
Nashville - jag blev nog lika tagen på sängen som Juliette i slutet av förra avsnittet, hehe.
The Voice -
nu har jag två favoriter till, fast *spoiler* James Wolpert ligger absolut först, men sen kommer den skäggige lille Duck Dynasty-hoben Cole och - här förvånar jag mig själv - Will Champlin *spoiler* hoppas de klarar sig i kvällens elimineringsprogram!
Sleepy Hollow - som jag gillar kemin mellan Abbie och Ichabod! Serien som sådan är både charmig och lite småfjantig, men det funkar!
Brooklyn Nine-Nine - så bäst denna höst på komedisidan.    
Boardwalk Empire - har inte sett veckans avsnitt än.
Sons of Anarchy - WU!!! Swegen! San Francisco cocksucker! Vilken Deadwood-hyllning förra avsnittet var! 
America's Next Top Model - vinnaren korades förra veckan och jag ba: jaha. Det blev den jag trodde *spoiler* Jourdan, "I've been in an abusive relationship" *spoiler* och det var den mest ospännande finalen (och säsongen) nånsin.
House (dvd) - säsong 7. Det går låååångsamt framåt.
Stargate Atlantis (Netflix) - säsong 5. Typ sju avsnitt kvar.
Million Dollar Listing (streaming på nätet) - säsong 2. Har aldrig tid att kolla dock. Men det kommer!
Deadwood (dvd) - säsong 3. Åh, sista säsongen, sörjer redan!
Archer (Netflix) - säsong 4. Phrasing!
Bones - ligger efter som sjutton nu sen dom flyttade serien till fredagar och alltså sände två avsnitt samma vecka förra veckan.
Parks and Recreation - hann inte se förra veckans dubbelavsnitt.

I gammelteven/Playkanaler:
The Kennedys (SVT1) - seriestart! Premiär fredag kl. 22.00. De övriga delarna går på lördag, söndag och måndag.
På spåret
(SVT1) - säsongsstart! Weeee!
Alla är fotografer
(SVT1) - oväntat trivsamt program med herrar Schyffert och Rheborg. Inget jättemåste men med tillräcklig infotainment-faktor för att jag ska vilja fortsätta titta. 
Downton Abbey (SVT1) - alltså... hur jobbigt var inte det där med Anna? Oh Em Gee.
Plus (SVT1)
Homeland (SVT1) Okej. Det har tagit sig lite, men jesses, vad ointresserad jag ändå känner mig.
Bron (SVT1) - åh, det blir en bita-på-naglarna-final, yay! Tycker säsongen varit riktigt bra. Och kudos till Tova Magnusson, grymt skicklig på att vara stenhård men ändå ha en skörhet därunder.
Så mycket bättre (TV4) - Titiyos låtar med undantag av Bo Sundströms (och Annika Norlins) tolkning av Longing for Lullabies blev totalt manglade och i mitt tycke helt söndertrasade. Gillade inte.

4 kommentarer:

Jessi sa...

Nu blir det gammel-tv när På Spåret börjar igen!! :) Och Any Human Heart borde ju alla se som inte redan gjort det, eller se om för det delen. Annars blir det gamla vanliga i veckan... Och åh vad jag gillar Netflix som förhoppningsvis fixar ett hyfsat slut på The Killing!

Mia sa...

Först och främst: Yay för att På spåret börjar igen! :)

SPN: För en gångs skull var det en yngre Dean som jag faktiskt gillade. Tycker inte riktigt de andra har lyckats fånga Jensens charm och de många lager som han ger Dean. Gillade verkligen avsnittet.

DJ sa...

Awkward - Jenna, ditt as!!

Det med sådana meningar som gör att jag älskar läsa dina kommentarer.

DJ

Anna Thunman Sköld sa...

Jessi: Ja, gu, vad kul med både Killing och På spåret. Jag får typ julkänsla av sistnämnda :)

Mia: Åh, har inte sett SPN än, men när du beskriver en ung Dean blir jag givetvis extremt nyfiken och lär titta... NU!

DJ: Hahaha, tack! Men hon är ju det. Ett as. Som man vill banka vett i skallen på. Iaf just nu.