söndag 24 november 2013

Veckan på MovieZine

Den här veckan har handlat mycket om Doctor Who i tv-världen då serien firar 50 år i rutan, men eftersom jag inte sett mer än ett avsnitt (dåligt, Anna) i hela mitt liv har jag inte kunnat rapportera så mycket om det. Dock skrev jag om en omröstning britterna haft om sin favorit-doktor och den gick bra på MovieZine.

Här är vecka 47:s tv-nyheter:

Över 10 miljoner britter såg "Doctor Who"-jubileet
Namn till "12 Monkeys"-serien klara
Han ersätter John Hurt i "The Strain"
"Mob City" får svensk premiär efter nyår
David Morrissey: "Jag gillar tittarnas avsky"
Bill Murray i HBO-miniserie
Grönt ljus för del Toros vampyrkrönika
Anjelica Huston vill till "Downton Abbey"
FX tar fram serie om bröderna Dalton
HBO:s gayserie till Sverige i januari
Britterna har utsett sin favorit-"Doctor Who"

2 kommentarer:

Josefin sa...

Då är det dags att du börjar titta på Doctor Who nu! Själv såg jag hela första säsongen när den sändes på SVT 2005 och tyckte det var rätt bra, sedan så sent som förra året sökte jag upp resten och Doctor Who gick genast upp i toppen på mina favoritserier. Just nu håller jag på att beta mig igenom de gamla säsongerna och det är mycket intressant att följa utvecklingen inom kameratekniker och liknande från 60-talets svartvita till mycket färgglada 80-tal. Rekommenderas!

Anna Thunman Sköld sa...

Oj, du blev verkligen en fantast! Jag har verkligen tänkt se, särskilt som den finns på Netflix, men som vanligt har jag problem att hitta tid för den.
Den står dock högt upp på listan.
Först Fringe.