torsdag 6 februari 2014

Tänk om... (castingar vi ska vara glada för att de inte blev av)

Tänk om... ja, bilden är ett montage...
Läste häromdagen att Jennifer Love Hewitt skulle spelat Robin Sherbatsky i How I Met Your Mother. Heliga moder, vad skönt att det inte blev så. Hon valde The Ghost Whisperer istället och det gjorde hon ju rätt i. Hur trött jag än är på HIMYM som helhet älskar jag ändå vad Cobie Smulders gjort med sin roll. (Kanada!)

Dessutom skulle Scott Foley från Felicity ha spelat Ted Mosby i HIMYM! Hur konstigt hade inte det varit då?

Och för ett par veckor sen framkom det att Entourage-hunken Adrian Grenier provspelade för rollen som Dawson Leary i Dawson's Creek. Hahaha, alltså... nä, det går bara inte att se det framför sig!

Kan ni ge mig fler exempel?

Jag minns t ex vilken cirkus det var kring Buffy, där typ alla provspelade för varandras roller innan det blev som det blev. En kul grej jag hittade på imdb var dock att Ryan Reynolds erbjudits rollen som Xander! Och att Nathan Fillion försökt få rollen som Angel! OMG, jag är så glad för att det inte blev så i något av fallen. Fillion fick ju läskige Caleb istället (och sen Firefly). Bra så.

4 kommentarer:

Erik sa...

Lance Reddick som spelade Lt. Daniels i The Wire stod tvåa i kö på rollen som Bubbles...

Niklas H sa...

HIMYM alltså - jag minns när det var veckans höjdpunkt, nu bestämde vi oss för att se de sista avsnitten eftersom man vet att det snart tar slut, men det är galet vad det har tappat greppet, man drar knappt på smilbanden :)

Dav sa...

Tänk om Jason Robards och Mick Jagger(!) haft de ledande rollerna i Fitzcarraldo. Finns klipp på youtube som exemplifierar hur pass jäkla uselt det hade blivit.

Anna Thunman Sköld sa...

Erik: Nog för att Reddick är en grym skådis men ingen skulle gjort rollen bättre än eh, han som gjorde Bubbles (som jag uppenbarligen glömt namnet på). Roligt att de två sen hade en sorts reunion (de hade inga scener mot varandra) i Fringe!

Niklas H: Jag vet, jag skäms nästan för hur mycket jag hajpade serien förr, men å andra sidan då VAR den kul, fullt jämförbar med Vänner. DÅ.

Dav: Fitzcarraldo? Jag var tvungen att googla den, visste inte vad det var. Men bara att tex byta ut Kinski mot Jagger i tanken känns som en omöjlighet.