måndag 24 februari 2014

Vad jag tänkt se vecka 9

Momoa möter Henderson.
HÅLL I HATTEN för den här veckan bombarderas vi av tv-serier! The Americans! Vikings! Hannibal! The Red Road! Grimm är tillbaka! RuPaul starts our engines! WOO-FRAKKING-HOO!

FYI1: Söndag natt går Oscarsgalan i Kanal 9, men då jag inte har kanalen kommer jag inte titta.
FYI2: TV6 börjar visa säsong 21 av The Amazing Race på söndag! Jag trodde de givit upp den serien, och har precis sett hela säsongen. Men för er andra! Klockan 18.00 börjar det.

Veckans tv-serier:
The Red Road - seriepremiär
The Americans -
säsongspremiär! Äntligen!
Vikings - säsongspremiär!
RuPaul's Drag Race -
säsongspremiär! Gala!
Hannibal -
säsongspremiär! Michael Pitt ska vara med den här säsongen!!!!!!!!!!!!!
The Voice -
säsongspremiär! Usher och Shakira återvänder som domare istället för Cee-Lo och Xtina.
Ink Master -
säsongspremiär!
Grimm -
tillbaka igen! Svärföräldrarna!
Parks and Recreation -
första avsnittet efter Chris och Anns farväl.
Star-Crossed
- OMG, vad jag himlade med ögonen när jag såg pilotavsnittet. Roman och Julia, really? Could you BE more obvious?Men jag måste se ett par avsnitt till, för det ändade ju rätt dramatiskt om en säger.
House of Cards
- får anstå en stund, gaaah.
The Walking Dead
- inte sett veckans avsnitt än, men alltså, finns det några av de yngre som jag inte vill ska dö? Tror inte det. De är odrägliga hela bunten, från bebisen via psykopatbruden till Maggies syrra.
True Detective
- har inte sett veckans avsnitt än, men ser fram emot det i kväll. Sällan har en mordhistoria handlat så lite om själva morden. Offren här är Marty och Rust. Love, love, love.
Masterchef Canada -
mina favoriter så här långt är whiskyröstade rörmokaren Dora och "Kanadas gay Martha Stewart" Dale. Sistnämnda är sannerligen inte populär hos sina medtävlare men jag gillar honom för hans kreativitet och tävlingssinne.
The Following -
whoa, Ryan har blivit rå!
The Musketeers - har inte sett veckans avsnitt än. TV4 börjar visa serien 3 mars.
Looking - jag vill inte ta fram b-ordet, men förra avsnittet där Patrick och Raùl lär känna varandra var göllit men way too långt. Jag kände mig som tredje hjulet typ.
Black Sails - har inte sett helgens avsnitt, osäker på om det blir av...
Under the Gunn - jag säger det igen: WTF, NICK!
Girls
- har inte sett söndagens avsnitt än. 
Episodes - ååååhhhahahahahaha, när Matt LeBlanc tvingas säga Joeys catchphrase "How ya doin'" för att få en tjej att komma, satan i gatan vad jag frustskrattade! 
Face Off - har inte så mycket att tillägga, alla är superduktiga och jag gillar vad jag ser.
Nashville - nytt avsnitt på onsdag, äntligen!
Supernatural - nytt avsnitt i möra!
Keeping Up with the Kardashians - ett mellanavsnitt, familjen har garageutförsäljning och Bruce blir uppvaktad på sin födelsedag. Yada-yada.
Helix - har inte sett fredagens avsnitt, svårt osäker på om jag kommer göra det heller nu när så mycket annat BÄTTRE börjar.
Justified
-  nytt avsnitt i morgon!
Cougar Town - slutscenen med kattvideon var sjukt rolig!
Lost Girl - säsongsfinal förra veckan och WHAT THE WHAT *spoiler* Kenzi dog??? Kenzi dog!!! Jag kan inte smälta det. Det är ju hon och Bo som GÖR serien. Nä, lägg ner nu, snälla. Jag vill inte att det fortsätter om inte hon är med. For realz. *spoiler* Det positiva är att de spelade en fantastiskt vacker låt i slutet av Keaton Henson. You. Ojoj, vilken text!
Brooklyn Nine-Nine - nytt avsnitt den här veckan.
Best Ink - säsongsfinal! Bra trio i finalen, mycket spännande!
Person of Interest
- nytt avsnitt den här veckan.
House (streamar) - säsong 8. Chase och nunnan? Aw. 
Arkiv X
(Netflix Us) - halvvägs genom säsong två. Inte sett mer sen sist.
Million Dollar Listing: Los Angeles (streamar) - säsong 6. Hulkade och grät när Madisons vovve dog. Madison och Josh Flagg är typ mina vänner nu när jag sett så himla många avsnitt på raken. Och 2 april börjar Million Dollar Listing: New York, säsong tre! Woop, woop!

I gammelteven/Playkanaler:
The Goldbergs (TV3, lördag, 17.00) - seriepremiär!
Top Model Sverige
(TV3, mån-tors 19.30) - säsongspremiär!
Jills veranda
(SVT1, onsdag, 21.00) - Kristian Gidlunds sista resa i livet gick till Nashville.
Vicious
(SVT1, söndagar 21.45) - väldigt old-school-farsartat med burkskratt och forntidsskämt. Men vissa grejer skrattade jag så gott åt. Igenkänningshumor, misstänker jag (= pensionär i själen). 
Atlantis
(SVT2, lördagar 18.15) - precis så infantilt spännande som jag hoppats.
Söndag med Sofia (Barnkanalen, söndagar 19.50/SVT Play) - för djurälskaren! Sofia Rågenklint är i Kenya och besöker djur. Finns även i SVT Play.

9 kommentarer:

Jessi sa...

Oj, oj... nu börjar det bli mycket igen! Justified, SPN, Vikings, Jills veranda, Walking dead, Amazing race (äntligen!!), Vicious. True detective kollar jag på Cmore. Och Oscarsgalan missar jag inte! Har ju inte kollat på musketörerna än så det får bli 4an där. Nåt kan jag ju se på gammeltvn... :)

Anna Thunman Sköld sa...

Visst börjar det plocka på! Jag ska nu se RuPaul's Drag Race och ba njuta!

Anonym sa...

yaaay the grimm :D så glad att serierna e tillbaks igen
så skoj att tv6 visar amazing race, tycker inte att race to the scene är nån höjdare
the musketeers ska jag checka in den 3e mars :D

btw, av nyfikenhet, vad du tycker du om lizzy i walking dead..psycho för min del

Anna Thunman Sköld sa...

Jag älskar att ha fullt på schemat igen :)
Kommer nog bli stressad sen, men just nu är det bara gött.
Jaaaaaaaaaa, vilket psycho! Ogillar alla ungarna!

Anonym sa...

Kan inte mer än hålla med angående WD. Secka uberjobbiga as, slår nästan aldrig fel när det gäller barn i sk. vuxna serier.

Anna Thunman Sköld sa...

Agreed, tänkte faktiskt göra ett inlägg om detta inom kort.

Sara sa...

Anna, var hittar du Rupaul's Dragrace säsong 6? Netflix har bara fortfarande till säsong 5 vad jag kan se....Såå sugen på att se en ny säsong!

Anna Thunman Sköld sa...

Jag ser den på dess hemsida:

http://www.logotv.com/shows/rupauls_drag_race/season_6/series.jhtml

Tack vare att jag har tillägget mediahint till min Firefox så går det att titta på amerikansk tv.

Sara sa...

Ah, ok! Då ska jag genast installera detta. Tack!