måndag 12 maj 2014

Vad jag tänkt se vecka 20



Min familjs otur håller i sig, mamma ligger nu på sjukhus med lunginflammation - ovanpå en annan infektion, så jag pallar/hinner bara att se vissa serier. Jag har exempelvis halkat efter med både Game of Thrones och 24. Ovanpå alla andra serier jag ligger back på. Jaja, så är det. Jag får väl tänka att jag har massa göttigt framför mig istället för att stressa över det nu.

I går startade i alla fall en högintressant serie jag skrivit lite om på MovieZine; Penny Dreadful. Den kommer till svenska HBO Nordic 19 maj. Dessutom var det premiär för tv-versionen av Rosemary's Baby med Zoe Saldana i titelrollen. Sistnämnda är en miniserie, och andra och sista delen sänds i USA på torsdag.

SVT Flow är för övrigt den svenska kanal jag tittar på mest just nu. Så många bra grejer!

Veckans tv-serier:
Penny Dreadful - seriepremiär!
Rosemary's Baby - seriepremiär!
24: Live Another Day -
dammit! Har ej hunnit se!
In the Flesh -
orkade aldrig kolla förra veckan.
Louie -
åååååh, vad jobbig han är Louis! Jag får skämshicka av det där med massageapparaten!
The Voice Au -
nope, ej haft pepp att se.
Salem -
jag tycker den är skitläskig emellanåt, som den där dockan som varit med ett par avsnitt? SJUKT SCARY! Love it!
Awkward -
men Matty, vad händer? Sorority Sluts var roliga dock.
Game of Thrones - alla pratar på nätet i dag om vilken Emmy-vinnarinsats Peter Dinklage gjorde i gårdagens avsnitt. Jag MÅSTE se ikapp omgående! Vill vara med i snacket!
Million Dollar Listing: New York - gu, vad upprörd jag blev på den där tölpen som plötsligt skulle dela på mäklarskapet (och arvodet) med Luis. Vilken haj! Hade jag varit Luis skulle jag bara gått därifrån.
Masterchef UK
- Okej, uppdaterad hejar-lista, fast bara ordningen: *spoiler* Ping måste vinna! Hon är ju outstanding! Sen kan unge Jack få silverplatsen och bronspengen går till maniske Luke. *spoiler*
Top Chef Canada - Jaha. Då får jag väl återgå till att heja på *spoiler* Rene igen då, nu när Jesse blev utröstad. *spoiler*
RuPaul's Drag Race - menåh, bara ett sånt där tråkigt klippavsnitt den här veckan!
Ink Master -
precis som förra veckan:  *spoiler* Heja Halo. Han verkar vara den ende som inte är helt full av skitsnack. *spoiler*
Grimm -
sjukt spännande nu igen. *spoiler* Nycklar, Trouble, Adalind! *spoiler*
Nashville - glädjande nog har Nashville fått en säsong till. Sen kan det nog vara dags att runda av, för hur många varv kan varje rollfigur ta med med varandra innan det blir helt parodiskt? Än så länge funkar det. Men inte länge till. Och Michelle Obama... borde nog lägga ned sina seriecameos nu.
Supernatural - så skönt att The CW beslöt sig för att skita i spinoffen. Bra där. Men nu undrar jag vad som ska hända när *spoiler* Abaddon är ute ur leken? Är det throw down mellan Metatron och Castiel som väntar eller? *spoiler*
The Great British Bake Off (streamar) - har precis börjat på säsong tre. Vilken nivå redan! Jeez. Jag är glad om jag får till en hygglig sockerkaka liksom.  

I gammelteven/Playkanaler:
Eastbound & Down (SVT2, tisdagar 22.45) -
Fuck yeah, Kenny Powers!
Please Like Me (SVT Flow) -
mitt bästa program just nu. Len som mjukglass i en ond hals.
Svett & Etikett (SVT Flow) - att Kalle Zackari Wahlström har Erik Haag som äldre halvbrolla märks. De är väldigt lika i det att de gillas av/gillar kameran och att de bägge gör grymt bra infotainment-tv.
Full Patte (SVT Flow)
- lika delar kuddpanik/älsk.
Miranda (SVT1, söndagar, 21.45) - en 75/25-serie. Där 75 står för ogillande och 25 för gapskratt. Och de där gapskratten gör att jag ser vidare.
Secrets & Lies
(SVT, måndagar 21.55) - egentligen klarar jag inte av den här ångestserien just nu, men det är så få avsnitt kvar att jag ska ge mig f-n på att se klart den.
Djursjukhuset (SVT1, måndagar 20.00) -
Sofia och djur är en strålande kombination. Älskar't! 
Mästarnas mästare (SVT1, söndagar 20.00) - HURRA FÖR MÄSTAREN *spoiler* RAVELLI! *spoiler*! Gött mos! En snäll, rolig och underhållande person vann. *gillar*

8 kommentarer:

Ida sa...

Usch, vilken otur ni har. :( Mina tankar går till er... Hoppas att allt blir bättre snart.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, det känns onekligen som vi har måltavlor på ryggarna... men det verkar gå åt rätt håll nu i alla fall, trots lunginflammationen.

Tack för omtanken, Ida! <3

Jessi sa...

Nämen! Hoppas mamma kryar på sig fort!
Och ja, Peter Dinklage var rätt så hyfsad i den där rättegångscenen om man säger så... På tal om GoT så kollade jag på första avsnittet av The Tunnel häromda'n (britt/franska "Bron" alltså, fast det visste du nog...) och där spelar ju "Stannis" en av huvudrollerna! Kul att se honom i en mer sympatisk roll där han faktiskt får le lite ibland. :)
Håller med om Great British Bake Off, så jefla duktiga är dom! Jag är faktiskt rätt bra på att baka men där skulle jag inte ha en suck.

NicklasBoman sa...

VAAAAAAA.. ingen spinof. bra dag idag :)

och ja, krya!

Anna Thunman Sköld sa...

Jessie: Åh, jag har tänkt börja titta på The Tunnel jag med nu när den finns i SVT Flow, coolt med "Stannis".

Jag såg att Bake Offen finns i australisk tappning också! Måste kollas upp när den brittiska är över :)

NicklasBoman: Visst är det skönt?! Och tack!

Jessi sa...

Aussie bake off!? Tar gärna länk till den.

Danjel sa...

Kul att någon mer gillar Please like me. Underbar serie! Jag har sett alla avsnitt och väntar nu ivrigt på säsong 2.

Anna Thunman Sköld sa...

Jessi: Testa här: http://www.tubeplus.me/player/2125743/The_Great_Australian_Bake_Off/

Om du ser den, tipsa gärna om den är sevärd eller inte. Jag är ju ff i den brittiska.

Danjel: Ja! Så mysig, charmig och fluffig <3 Di kan di där aussiesisarna!