onsdag 21 maj 2014

Vad jag tänkt se vecka 21

TV-tips: kolla in Naturens märkligaste par. Finns i SVT Play. Foto: DRG
Jag har äntligen kunnat åka hem till mitt nu. Men ligger ohjälpligt efter med en rad serier. Dock börjar seriedimmorna lätta något nu, så en del ska jag väl kunna ta igen snart. Kanske. Jag saknar särskilt att jag inte klarat av att se 24 och Game of Thrones. Så dessa står högst på listan tillsammans med The Americans och Vikings.

Veckans tv-serier:
Penny Dreadful - ska se ikapp de två avsnitt som gått den här veckan.
24: Live Another Day -
dammit! Har ej hunnit se! Hoppas kunna komma ikapp i veckan.
Louie -
har inte hunnit se måndagens avsnitt. Vad är grejen egentligen att FX avverkar två avsnitt åt gången? Är inte det värsta slöseriet?
Salem -
har inte hunnit se söndagens avsnitt.
Awkward -
har inte hunnit se tisdagens avsnitt.
The Voice - säsongsavslutning. Snark, vilken tråkig vinnare *spoiler* Ushers kille Josh Kaufman *spoiler*. Som vanligt. Minns typ aldrig vem som vinner. Och visst, det ska bli kul att se Gwen Stefani i domarstolen nästa säsong men utöver blind audition-bitarna är jag bara så över hela det låååångdragna konceptet.
Game of Thrones - fortfarande inte sett nåt sen avsnittet efter Joffrey-bröllopet...
Dual Survival -
har inte sett förra onsdagens avsnitt än, men de har ju verkligen tänjt ut på dramatiken i att "en av dom inte kommer återvända till programmet". Måste de visa sneakpeaksen TVÅ GGR i varje program? Sjukt less på den snutten nu.
Million Dollar Listing: New York - nu på måndag börjar den här säsongen i svenska TV3!
RuPaul's Drag Race - säsongsavslutning. HURRA HURRA HURRA! *spoiler* Vilken sann glädje jag kände när RuPaul sade att Bianca Del Rio vunnit, en sån rättmätig vinnare! *spoiler* Däremot, i både det här och i Ink Master-fallet, som jag tjatat om tidigare: HATAR LIVE-FINALER. Jag vill bara veta namnet, utan krusiduller, tack.
Ink Master -
säsongsavslutning! Såg precis finalen och blev lite småförbannad över att tjejorna bara fick ha stringtrosor på sig medan killen hade surfshorts. Suck liksom. I övrigt vann fel person *spoiler* Scott *spoiler* i mitt tycke. Den rätte vinnaren *spoiler* Halo *spoiler* hade redan åkt ur och min runner-up *spoiler* Sausage *spoiler* blev runner-up även här. Tydligen startar en ny säsong 2 september, då med rivaler som tävlar mot varandra. Mer testosteron än nånsin dårå.
Grimm -
säsongsavslutning i fredags och gaaaaah, de lämnade många frågetecken, de finurliga manusförfattarasen! *spoiler* Mest oroar jag mig för kapten Renard! Jag har tagit honom till mitt hjärta! Han är en i Scooby-gänget nu. Sen fattar man att Wu kommer bli inkluderad, fast säkert inte utan problem. Och hur Nick ska kunna lappa ihop sitt förhållande med Juliette efter att ha vuxenkramats med Adalind i Juliette-skepnad Typ det enda jag inte oroar mig för är att Nick kommer återfå sina Grimm-krafter igen. Det lär han få. Så småningom. *spoiler*
Nashville - säsongsavslutning förra onsdagen. *spoiler* Men varför tjata igång Deacon och Rayna IGEN? Lägg av! *spoiler* I övrigt kändes det nästan som om de inte riktigt räknat med en säsong till för det var något avslutande över avsnittet, tyckte jag. 
Supernatural - säsongsavslutning! Har inte hunnit se än
The Great British Bake Off (streamar) - är nu på senaste säsongen, omgång fyra. Jag höll inte med om vinnaren i säsong tre *spoiler* - jag hoppades på gullia gentlemannen Brendon *spoiler* men detta är så underhållande och avslappnande tv!

I gammelteven/Playkanaler:
Naturens märkligaste par (SVT1, tisdagar 20.00) -
sista delen. Första avsnittet var magiskt! Men det fick mig att avsky människan än mer. Gu, vad vi förstör allt!
Eastbound & Down (SVT2, tisdagar 22.45) -
fuck yeah, Kenny Powers! 
Please Like Me (SVT Flow) -
mitt bästa program just nu. Len som mjukglass i en ond hals. Längtar redan till säsong två.
Svett & Etikett (SVT Flow) - att Kalle Zackari Wahlström har Erik Haag som äldre halvbrolla märks. De är väldigt lika i det att de gillas av/gillar kameran och att de bägge gör grymt bra infotainment-tv. I kväll börjar serien även i gammel-tv, klockan 21.00 i SVT1!
Secrets & Lies
(SVT, måndagar 21.55) - ska se ikapp den här veckan.
Djursjukhuset (SVT1, måndagar 20.00) -
Sofia och djur är en strålande kombination. Älskar't! 

Inga kommentarer: